Thursday, May 24, 2012

Megkezdődtek a tizes évek

Ezt eredetileg 2010. január 4-én írtam...

Magyarkodók ne olvassák tovább, mert sérteni fogom érzéseiket!

Magyarország a modern korban mindigis Európa butább országai közé tartozott. Az emberek ebben az országban az európai átlag alatt voltak szinte minden szempontból ezen időszak folyamán.

A rendszerváltás első évtizedében még úgy tűnt, hogy van esély arra, hogy az ország felzárkózik és a lakosság meg civilizálódik. Úgy tűnt, hogy eljön egy új aranykor, ami 1867-1914 között volt - ekkor volt az ország a legközelebb a legfejlettebb államokhoz.

Aztán az évezredforduló környékén valami megint elromlott. Az emberek között megint elkezdett növekedni az értelmileg és főleg civilizációilag visszamaradottak aránya. Pedig már-már úgy tűnt, hogy ezekből csak törpe kisebbségnyi marad. De sajnos nem így történt, a trend megfordult. A civilizációilag alacsonyabb minőségű lakosság aránya ma már - durva, nem-reprezentatív számításaim szerint - 70 %-os arányú, s sajnos a fiatalok között ennél is magasabb, azaz nem sok jót ígér a jövő. A hülyeség és a bunkóság erősen terjed.

Eddig azt gondoltam, hogy mindez az én erősen szubjektív nézetem csupán, de most egy cikk igazolta, hogy sajnos nem én vagyok borúlátó, hanem rendes statisztikák is engem igazolnak.

Röhej, hogy a magyarországi emberek többsége úgy utasítja el a kommunizmust és a "kommunistákat" - a szó magyarországi jelentése ma már nem ideológiai, hanem amolyan általános ellenségfogalom -, hogy közben kommunista elveket szeretne viszontlátni valamilyen bizarr, Európában egy évszázad óta szalonképtelen eszmékkel vegyítve. A XIX. századi elavult marxizmus együtt dühöngő XX. századi nacionalizmussal! Két elavult, egyaránt téves eszme kombinálása.

Röhej, hogy a jobboldal és baloldal különbsége Magyarországon nem ideológiai, hanem "nemzeti" alapú. A két fő erő elsősorban ideológiamentes, populista, kriptokommunista zagyvalékot kínál - na jó, legyünk igazságosak, az MSZP valamivel közelebb áll azért az európai civilizációhoz. A harmadik erő - ha szerencsénk van csak harmadik marad és nem lesz második - meg egy újnyilas csőcselékbanda. A többiek meg vagy eleve esélytelenek, vagy esetleg éppencsak bejutnak a parlamentbe idén.

Hihetetlen! A gondolkodó emberek jelentős része zavaros szélsőjobbos megoldásokat favorizál. Közben már megjelent a szélsőbal is zavaros neokommunista elképzelésekkel, bár nekik még nincs bázisuk és a gyakorlatban teljesen ártalmatlanok.

Még néhány év és Magyarország Európa pöcegödre lesz, egy sötét lyuk a földrészen, s az Európai Únióban azon fognak elmélkedni, hogy hogyan kezeljék a "helyzetet". Sőt még ennél is rosszabb lehet: nem kizárt, hogy bandába verődött "átlagpolgárok" fognak a közterületeken viháncolni-magyarkodni hallgatólagos állami jóváhagyással.

Sajnálom. Nem vagyok sem nacionalista, sem hazafi, nemzeti identitásom "külföldi", így alakult, s már én is beleszoktam, sőt már "büszke" is vagyok rá, hogy én mindenhol "külföldi nemzetiségű" vagyok, de végülis Magyarország sorsa nekem mégis fontos.

No comments:

Post a Comment