Friday, May 25, 2012

Életszínvonal, gazdaság, s más...

Három részre választottam a statisztikai adatokat. Az első kategória a kulturális-oktatási-egészségügyi szint. A második a gazdasági szint. A harmadik a szabadság szintje.

Kizárólag hivatalos forrásból származó adatokat használtam. Azokban az esetekben, amikor nem volt elegendő adat, az illető országot nem kategorizáltam, ezek a térképen fehér színűek. Nem elegendőnek nyilvánítottam az adatokat, ha nem volt meg legalább az adott kategóriához tartozó adatok fele. A nem-független területeket minden esetben üresen hagytam, ezek is fehérek.

*


Kulturális-oktatási-egészségügyi szint:


Itt a különféle adatokat vettem figyelemben az adott területről: orvosi ellátás, várt élettartam, írástudók aránya, stb.

  • 1. Bordó - világátlagot meghaladó szint

  • 2. Rózsaszín - világátlag körüli szint

  • 3. Zöld - világátlag alatti szint

  • 4. Sárga - világátlagtól jelentősen elmaradó szint







Gazdasági szint:


Itt az adatok: össztermék/fő, átlag nettó jövedelem, stb.

  • 1. Bordó - világátlagot jelentősen meghaladó szint

  • 2. Rózsaszín - világátlag feletti szint

  • 3. Zöld - világátlag körüli szint

  • 4. Fekete - világátlag alatti szint

  • 5. Sárga - világátlagtól jelentősen elmaradó szint







Politikai szint:


Demokrácia-szint, politikai szabadságjogok, sajtószabadság, stb.

  • 1. Sötétzöld - teljesen szabad

  • 2. Világoszöld - részben szabad

  • 3. Sárga - korlátozottan szabad

  • 4. Piros - egyáltalán nem szabad






No comments:

Post a Comment