Friday, May 11, 2012

Az én mákos tésztám

Kedvenc ételem a mákos tészta. Az én mákos tésztámban sok galuska van. A galuskát először külön kifőzöm, legjobb félig kifőzve, se kemény ne legyen, se kásás.

S csinálok hozzá csirkepörköltet. Hagymát üvegesítek, majd arra dobok paprikát és paradicsomot, nem kell friss, a lecsókonzerv is jó. Majd arra dobom a húst, sok hússal szeretem, 1,5-2 kilónál kevesebbel sosem csinálom. Én tiszta csirkemellből szeretem, csont nélkül. Lehet pulykából is. Kevés vizet teszek hozzá, igyekszem, hogy a szósz a saját levéből legyen. S mielőtt kész lenne, teszek bele tejfölt.

Nagyon fontosnak tartom a fűszereket. Én a mákos tésztámba teszek szurokfüvet, feketeborsot, sót, kakukkfüvet és borsikafüvet. S persze a paprikás íz fontos eleme a mákos tésztámnak, így mindig teszek bele sok édes pirospaprikát is.

Frissen is kíváló étel az így elkészített mákos tészta, de a legjobb evés előtt a kész ételt pihentetni egy óráig. Én mindig teszek rá külön tejfölt is, amikor a tányérba teszem.

Illetve szoktam úgy is csinálni, hogy az egészet egy nagy tepsibe öntöm, megszórom tejföllel és beteszem a sütőbe 15 percre. Így még jobban összeérnek az ízek.

Be kell vallanom azonban, hogy van egy dolog, amit nem kedvelek, ez a mák. Így én a mákos tésztámba mákot sosem teszek.

S most lehet ócsárolni az én mákos tésztámat...

No comments:

Post a Comment